- Working hours
- Legal Certificates
- Verifications and Transcriptions
- Land Registry
- Mail Admission
- Insight into Case Files
- Appealing Court Decisions
- Legal Aid
- Mediation
Upis u zemljišne knjige
Za upis prava vlasništva u zemljišnu knjigu ili drugog prava potrebno je zemljišno-knjižnom uredu predati prijedlog (zahtjev) za upis u potrebne isprave koje trebaju biti u origanalu ili ovjerenoj kopiji (sudska odluka).
Prije predaje zahtjeva za upis treba utvrditi zemljišno-knjižno stanje, odnosno da li je nekretnina za koju se predlaže prenos vlasništva i vlasnik nekretnine upisani u zemljišnu knjigu. Da bi isprava (ugovor, odnosno odluka nadležnog organa) bila podobna za uknjižbu potrebno je da nekretnine u ispravi budu označene prema podacima iz zemljišne knjige (broj zemljišno-knjižnog uloška, broj parcele, kultura i površina).
Potpisi ugovorača trebaju biti ovjereni u sudu ili kod notara.
Taksa se plaća na žiro račun Općinskog suda u Bugojnu broj 134-113-0360000194, vrsta prihoda 722221, budžetska organizacija 1306002, općina 017.
Potrebna dokumentacija za pojedine upise u zemljišnu knjigu
Ugovor o poklonu, ugovor o kupoprodaji i ugovor o zamjeni
- zahtjev
- ugovor uz dokaz o regulisanom porezu na promet
- dokaz o uplati sudske takse (80,00 KM)
Dioba nekretnina
- zahtjev
- ugovor o diobi ili pravosnažno sudsko rješenje,
- dokaz o uplati sudske takse (30,00 KM)
Ugovor o doživotnom izdržavanju
- zahtjev
- ugovor o doživotnom izdržavanju uz dokaz o regulisanom porezu na promet
- izvod iz matične knjige umrlih za primaoca izdržavanja,
- taksa - 80,00 KM (uknjižba ugovora)
- taksa - 30,00 KM (zabilježba ugovora)
Hipoteka
- zahtjev
- pravosnažno sudsko rješenje
- ugovor
- taksa - 80,00 KM
Upis zabilježbe
- zahtjev
- isprava koja je osnov za upis zabilježbe
- taksa - 30,00 KM
Brisanje hipoteke
- zahtjev
- pravosnažno sudsko rješenje, odnosno Brisovnica banke povjerioca ukoliko je hipoteka uknjižena na osnovu ugovora
- taksa - 30,00 KM
Brisanje doživotnog prava uživanja
- zahtjev
- izvod iz matične knjige umrlih za lice koje je upisano sa pravom doživotnog uživanja
- taksa - 30,00 KM
Zemljišnoknjižni izvadak
- taksa - 10,00 KM
Prilikom traženja izvoda iz zemljišne knjige potrebno je navesti što više podataka o nekretnini i vlasniku (ime i prezime, ime oca vlasnika nekretnine, broj parcele, broj zk. uloška itd.). Ove podatke stranke mogu saopštiti telefonom na broj 030 252-470 / 030 251- 005 lokal 110 (Bugojno), lokal 115 (D.Vakuf).
Uvjerenja ili potvrde
- zahtjev
- taksa - 5,00 KM
Projekat zemljišne administracije
Početkom 2003. godine, (Njemačka razvojna saradnja pod nalogom BMZ-a, Saveznog ministarstva za saradnju Republike Njemačke) je u Bosni i Hercegovini pokrenula projekat za implementaciju Zakona o zemljišnim knjigama. Projekat je pokrenut uz odlučujuću financijsku pomoć od strane -e (Švedska agencija za međunarodni razvoj i saradnju), a od 2004. godine i -e (Austrijska agencija za razvoj). Zakon o zemljišnim knjigama je u istovjetnom obliku usvojen u oba bosanskohercegovačka entiteta tokom 2003. godine. Memorandum o razumijevanju o implementaciji Projekta potpisan je između domaćih institucija i GTZ-a 29. aprila 2003. godine.
Neophodna računarska oprema (radne jedinice, serveri, printeri), kao i specifična oprema za odlaganje zemljišnoknjižnih uložaka, obezbijeđena je za svih 48 zemljišnoknjižnih ureda u BiH i njihova odjeljenja. Domaći informatičari izradili su poseban softver pod nazivom LARIS (Land Registry Information Sytem) na osnovu opisa zadataka koji su definisali članovi projektnog tima i domaći partneri. Ovaj softver je instaliran u svim zemljišnoknjižnim uredima. Članovi projektnog tima vršili su obuku zemljišnoknjižnih referenata za rad na ovom softveru i pružali im neophodnu podršku, tako da je sada ovaj softver u upotrebi u svim zemljišnoknjižnim uredima.
U okviru ovog Projekta čine se ogromni napori i u oblasti kontinuirane edukacije zemljišnoknjižnih referenata putem seminara i radionica sa ciljem da se oni upoznaju sa reformiranim pravnim okvirom, te da se pripreme za polaganje stručnog ispita. Redovno se u okviru Projekta pruža pomoć ministarstvima pravde kako bi se pravni propisi prilagodili najboljim primjerima iz prakse.
Deset diplomiranih pravnika zaposleni su na ovom Projektu u svojstvu regionalnih koordinatora kako bi pružali podršku partnerima Projekta na terenu, a Projekat finansira oko 80 privremenih sudskih asistenata koji pružaju pomoć uposlenicima zemljišnoknjižnih ureda u obavljanju njihovih zadataka. Većina privremenih sudskih asistenata su mladi diplomirani pravnici kojima je ovo prvo zaposlenje nakon studija.
Od početka 2006. godine, u Projekat je uključena i katastarska komponenta u cilju promocije saradnje između katastra i zemljišne knjige što predstavlja osnovu za pouzdana i sigurna imovinska prava, kao i za razvoj usluga u oblasti zemljišne administracije. Potpisan je novi Memorandum o razumijevanju 22. marta 2006. godine. Sada Projekat nosi naziv Projekat zemljišne administracije i stoga će se u okviru njega pružanje podrške proširiti na geodetske uprave kako bi bio implementiran savremeni sistem za upravljanje katastarskom bazom podataka, kao i na pilot općine u kojima će biti implementiran geografski informacioni sistem.
- 1 - 3 / 3
- 1