Pravilnik o načinu i uvjetima čuvanja materijalnih dokaza
Na osnovu člana 31.Zakona
o sudovima u Federaciji Bosne i Hercegovine (“Službene novine Federacije Bosne
i Hercegovine” broj 38/05, 22/06, 63/10, 72/10, 7/13 i 52/14) i člana 113. Pravilnika o unutrašnjem sudskom poslovanju („Službeni
glasnik B i H“; 66/12, 44/14, 54/17 i 30/18) predsjednica suda, d o n o s i ,
PRAVILNIK
O NAČINU I UVJETIMA ČUVANJA MATERIJALNIH DOKAZA
Član 1.
Ovim pravilnikom uređuje se način prijema, skladištenje,
čuvanje, predavanje, raspolaganje i druge radnje koje se odnose na postupanje
sa materijalnim dokazima u krivičnim
predmetima, posebno koji se dokazi odnose na novac, zlato i ostale materijalne
vrijednosti, vatreno oružje, te dokazima u ostalim vrstama predmeta, kao što je
gotov novac, zlato i druge materijalne vrijednosti.
Član 2.
Materijalni
dokazi kao privremeno oduzeti predmeti i dokumentacija u krivičnim, prekršajnim
predmetima deponuju se u Sudu ili Sud na drugi način osigurava njihovo čuvanje.
Materijalni
dokazi predati sudu tokom krivičnog postupka i prekršajnog postupka čuvaju se u
posebnoj prostoriji suda (skladište suda) neće se čuvati u ličnim ormarićima, sudskim spisima
ili drugim mjestima u Sudu.
Član 3.
Poslove prijema, smještaja, evidencije i čuvanja oduzetih
predmeta obavlja Sekretar suda, IKT službenik suda, šef sudske pisarnice i
blagajnik suda koji duži ključeve sudskog sefa, kojima su ove aktivnosti predviđene
u opisu poslova.
Član 4.
Dužnosti i odgovornost zaposlenika Suda koji dolaze u
kontakt sa dokazima kao i operišu sa dokazima prilikom njihovog zaprimanja u
Sud, čuvanja, izdavanja tokom vođenja sudskog postupka, te njihovog predavanja
drugim službenim licima ili ovlaštenim osobama, te predaje dokaza van suda, a
nakon provedene faze ili dovršenog sudskog postupka:
a)
Šef sudske pisarnice ili ovlašteni uposlenik
prijemne kancelarije zaprima dokaze od strane službenog lica koje iste
dostavlja uz popratni akt u kojem su jasno pobrojani dokazi nazivom, opisom i
količinom, te utvrđuje da li je navedni dokaz fizički dostavljen prema popisu
priloga optužnice.
b)
U slučaju da postoji odstupanje u pogledu
liste dostavljenih dokaza i stvarno fizički dostupnih dokaza, šef sudske
pisarnice odnosno ovlašteni uposlenik prijemne kancelarije u obavezi je o istom
sačiniti službenu zabilješku i obavijestiti postupajućeg sudiju u predmetu.
c)
Nakon zaprimanja dokaza, šef pisarnice ili
ovlašteni uposlenik suda, dokaze uz prateću dokumentaciju fizički predaje
postupajućem sudiji.
d)
Sekretar suda ili IKT službenik suda zaprima
ili predaje predmete po nalogu sudije, vještaku ili ovlaštenim službenim
licima, izdvaja i posebno čuva predmete uključujući i oružje koje više nije
potrebno čuvati kao dokaz i koje treba uništiti ili vratiti vlasniku odnosno
korisniku u skladu sa odlukom Suda, stara se za održavanje prostorije za
čuvanje dokaza u urednom stanju i osigurava i omogućava nadzor i inventuru u
prostoriji po odluci predsjednika Sud, vrši obilazak, pregled i kontrolu
ispravnosti čuvanja dokaza koji se čuvaju van prostorije za čuvanje dokaza i o
svojim zapažanjima obavještava nadležnog sudiju.
Član 5.
Zaposlenik Suda zadužen za čuvanje dokaza postupa po
instrukcijama sudije i vrši odgovarajuće dokumentiranje u skladu sa ovim
pravilnikom.
Član 6.
Otvaranje
i pregled privremeno oduzetih predmeta vrši nadležni sudija.
Pri
otvaranju i pregledu oduzetih predmeta i dokumentacije mora se voditi računa da
njihov sadržaj ne saznaju neovlaštena lica.
Član 7.
Svi
dostavljeni predmeti će odmah po prijemu biti tipski označeni od strane
zaposlenika Suda radi identifikacije.
Član 8.
Novac i nakit moraju se po zaprimanju i pakovanju čuvati
uz povećane mjere sigurnosti.
Prije pakovanja nakita
neophodno je zavesti svaki komad zasebno i za svaki komad samo opisati vizuelno
opažanje (žut, bijeli, providan,..), a u cilju izbjegavanja eventualnih
nesporazuma o stvarnoj vrijednosti predmeta ne navoditi sastav nakita (zlato,
srebro, dijamanti...).
Manji predmeti se pakuju
zasebno u vrećice sa zatvaračem radi lakše identifikacije i vraćanja, vrećice
se propisno označavaju i tako zapakovani predmeti se stavljaju u kovertu
odgovarajuće veličine.
Član 9.
Prilikom zaprimanja i pakovanja vatrenog oružja kao
dokaza, neophodno je preduzeti sve mjere opreza sigurnog rukovanja vatrenim
oružjem u cilju čuvanja njegove dokazne vrijednosti.
Prilikom zaprimanja oružja kao
dokaza neophodno je konstatirati podatke o kalibru, proizvodnji, broju modela,
serijskom broju i načinu korištenja (automatsko, na preklop...), a u evidenciju
se unose podaci koji se odnose na kalibar, broj, proizvođača, model i serijski
broj.
Oružje uvijek mora biti
odvojeno od municije pa se stoga okviri sa municijom stavljaju odvojeno od
oružja. Više zasebno zapakovanih paketića municije iz istog predmeta mogu se
staviti zajedno u "glavnu kovertu", koja se zalijepi dokaz-trakom.
Član 10.
Svi predmeti koji se zaprimaju u Sud kao dokazi moraju biti
dokumentirani u evidenciji koji popunjava ovlašteni zaposlenik Suda i koristi
kao dokaz da je predmet pohranjen u Sudu.
Izgled i sadržaj obrasca iz stava (1) ovog člana sastavni
je dio ovog pravilnika.
Član 11.
Zaposlenik Suda zadužen za čuvanje dokaza vodi Knjigu
evidencija dokaza u koju unosi sve podatke knjigu evidencije.
Član 12.
Sve dokaze zaprimljene u Sud, postupajući sudija, sekretar
suda, IKT službenik suda, šef sudske pisarnice i blagajnik suda odmah evidentira
i iste ulaže u dokazni sistem, te ih neće čuvati u ličnim ormarićima, sudskim
spisima ili drugim mjestima u Sudu.
Član 13.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom
donošenja.
Predsjednica suda
Jasmina Miljković
Broj: 023-0-Su-22-000360
Velika Kladuši; 28.04.2022. godina