• logo
  • osnovna stranica
  • Visoko sudsko i tužilačko vijeće Bosne i Hercegovine

    Idi na sadržaj
    BosanskiHrvatskiSrpskiСрпскиEnglish

    Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta VSTV-a BiH

    11.08.2020.

    Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta u Visokom sudskom i tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine (VSTV BiH/Vijeće), koji je usvojen na sjednici Vijeća 10.3.2008. godine, više puta je izmijenjen i dopunjen. Tokom perioda od 12 godina pojavila se evidentna potreba za određenim funkcijama i nadležnostima koje su evoluirale i koje su povjerene postojećim odjelima ili službenicima Sekretarijata VSTV-a BiH, iako to nije njihova izvorna nadležnost.

    Funkcionalna analiza Sekretarijata VSTV-a BiH, analiza svih radnih mjesta, kao i CAF proces ukazali su jasno da postoji dosta preklapanja u svakodnevnom radu između odjela Sekretarijata, kao i pojedinih odjela i projekata unutar VSTV-a BiH. Također rad na izradi Akcionog plana za Peer Review ukazao je na skoro 90% preklapanja aktivnosti između Odjela za pravosudnu upravu i projekata za podršku sudovima i tužilaštvima.

    Analiza radnih mjesta provedena za sva radna mjesta u Sekretarijatu potvrdila je da postoji neusklađenost između opisa poslova i poslova koje izvršioci obavljaju. Postoje određene funkcije koje faktički ne odgovaraju trenutnom stanju u predmetnoj oblasti, tako da ih treba redefinirati i naći im odgovarajuće mjesto u internoj organizaciji.

    Nadalje, na početku reforme iskazana je intencija da buduća reorganizacija Sekretarijata vodi u smjeru integrisanja projektnih aktivnosti koje provodi Sekretarijat VSTV-a BiH, a koje su postale trajne potrebe pravosudnog sistema BiH.

    Važno je napomenuti da usvajanjem nove sistematizacije neće po automatizmu doći do povećanja broja zaposlenih. Za povećanje broja zaposlenih potreban je niz preduslova koji se prvenstveno odnose na povećanje državnog budžeta namijenjenog za plate i naknade zaposlenih.

    Pored funkcionalnog razmještanja postojećih nadležnosti, pridodane su nadležnosti proistekle iz Peer Review i ostalih reformskih procesa pravosuđa. Preporuke Venecijanske komisije i Evropske unije o razdvajanju sudskog i tužilačkog vijeća zahtijevalo je slično promišljajne i bilo je potrebno isto reflektovati na budućoj unutrašnjoj strukturi Sekretarijata.

    Ključne novine u ovom Pravilniku su tri nova odjela: Odjel za integritet nosilaca pravosudne funkcije, Odjel za unapređenje efikasnosti i kvaliteta u radu sudova, i Odjel za unapređenje efikasnosti i kvaliteta u radu tužilaštava. Određeni odjeli su doživjeli manje ili veće transformacije, kao što je Odjel za analitiku i izvještavanje, transformisan iz Odjela za pravosudnu upravu; Odjel za imenovanja, čije je jedno od ključnih nadležnosti preneseno u Odjel za integritet; Odjel za sudsku dokumentaciju i edukaciju, transformisan iz Centra za sudsku dokumentaciju; te drugi odjeli koji su manje značajno transformisani preciziranjem nadležnosti ili kadrovskim jačanjem.

    Sva poboljšanja zasnovana su sa fokusom na radne procese i opise poslova, a ne na postojeće zaposlenike i postojeće procese koji su tokom vremena prestali biti najbolje definisani. Sve promjene koje donosi novi Pravilnik su zasnovane strateški i cjelovito na nivou Sekretarijata.

    Prikazana vijest je na:
    Povratak na vrh

    Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta VSTV-a BiH

    11.08.2020.

    Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta u Visokom sudskom i tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine (VSTV BiH/Vijeće), koji je usvojen na sjednici Vijeća 10.3.2008. godine, više puta je izmijenjen i dopunjen. Tokom perioda od 12 godina pojavila se evidentna potreba za određenim funkcijama i nadležnostima koje su evoluirale i koje su povjerene postojećim odjelima ili službenicima Sekretarijata VSTV-a BiH, iako to nije njihova izvorna nadležnost.

    Funkcionalna analiza Sekretarijata VSTV-a BiH, analiza svih radnih mjesta, kao i CAF proces ukazali su jasno da postoji dosta preklapanja u svakodnevnom radu između odjela Sekretarijata, kao i pojedinih odjela i projekata unutar VSTV-a BiH. Također rad na izradi Akcionog plana za Peer Review ukazao je na skoro 90% preklapanja aktivnosti između Odjela za pravosudnu upravu i projekata za podršku sudovima i tužilaštvima.

    Analiza radnih mjesta provedena za sva radna mjesta u Sekretarijatu potvrdila je da postoji neusklađenost između opisa poslova i poslova koje izvršioci obavljaju. Postoje određene funkcije koje faktički ne odgovaraju trenutnom stanju u predmetnoj oblasti, tako da ih treba redefinirati i naći im odgovarajuće mjesto u internoj organizaciji.

    Nadalje, na početku reforme iskazana je intencija da buduća reorganizacija Sekretarijata vodi u smjeru integrisanja projektnih aktivnosti koje provodi Sekretarijat VSTV-a BiH, a koje su postale trajne potrebe pravosudnog sistema BiH.

    Važno je napomenuti da usvajanjem nove sistematizacije neće po automatizmu doći do povećanja broja zaposlenih. Za povećanje broja zaposlenih potreban je niz preduslova koji se prvenstveno odnose na povećanje državnog budžeta namijenjenog za plate i naknade zaposlenih.

    Pored funkcionalnog razmještanja postojećih nadležnosti, pridodane su nadležnosti proistekle iz Peer Review i ostalih reformskih procesa pravosuđa. Preporuke Venecijanske komisije i Evropske unije o razdvajanju sudskog i tužilačkog vijeća zahtijevalo je slično promišljajne i bilo je potrebno isto reflektovati na budućoj unutrašnjoj strukturi Sekretarijata.

    Ključne novine u ovom Pravilniku su tri nova odjela: Odjel za integritet nosilaca pravosudne funkcije, Odjel za unapređenje efikasnosti i kvaliteta u radu sudova, i Odjel za unapređenje efikasnosti i kvaliteta u radu tužilaštava. Određeni odjeli su doživjeli manje ili veće transformacije, kao što je Odjel za analitiku i izvještavanje, transformisan iz Odjela za pravosudnu upravu; Odjel za imenovanja, čije je jedno od ključnih nadležnosti preneseno u Odjel za integritet; Odjel za sudsku dokumentaciju i edukaciju, transformisan iz Centra za sudsku dokumentaciju; te drugi odjeli koji su manje značajno transformisani preciziranjem nadležnosti ili kadrovskim jačanjem.

    Sva poboljšanja zasnovana su sa fokusom na radne procese i opise poslova, a ne na postojeće zaposlenike i postojeće procese koji su tokom vremena prestali biti najbolje definisani. Sve promjene koje donosi novi Pravilnik su zasnovane strateški i cjelovito na nivou Sekretarijata.