15.10.2014.
Prva faza informatizacije bosanskohercegovačkog pravosuđa trajala je od sredine 2004. godine do kraja 2010. godine. U tom periodu, VSTV BiH je kroz različite kanale realizirao čitav niz koraka koji su pomogli razvoj sveobuhvatnog i modernog pravosudnog informacionog sistema, koji je u službi boljeg ostvarivanja pravda za građane Bosne i Hercegovine. Najznačajnija postignuća kojima je uspostavljen jedinstveni pravosudni informacioni sistem u BiH su sljedeća:
Prva faza procesa informatizacije pravosuđa kroz koji su izgrađene njegove ključne komponente je realizirana kroz niz projekata, uključujući projekte CARDS 2003, 2004 i 2005 koji su bili implementirani u periodu od 2004. do 2008. godine kojima je uspostavljena ključna informaciono-komunikaciona infrastruktura, te je uveden novi sistem za pasivnu naplatu kazni – (Registar novčanih kazni i prekršajne evidencije – RNKiPE).
U periodu između 2005. i 2010. godine, Evropska komisija je kroz CARDS i IPA projekte, zajedno sa drugim donatorima osigurala značajna sredstva za opremanje sudova i tužilaštava računarima, štampačima i serverima. Svi računari su bili opremljeni licenciranim operativnim sistemom Microsoft Windows XP i aplikativnim paketom Microsoft Office 2003.
IKT/CMS Projekt koji je implementiran u periodu od 2008. do 2011. godine uz podršku Švedske, Holandije, Norveške, te Evropske unije i Bosne i Hercegovine rezultirao je razvojem i potpunom implementacijom Sistema za upravljanje sudskim predmetima – CMS, razvojem i primjenom prilagođenog sistema za upravljanje tužiteljskim predmetima, te uspostavom jedinstvenog web portala koji je omogućio brz i ekonomičan razvoj web stranica pravosudnih institucija.
U sklopu procesa informatizacije, VSTV BiH je prepoznao potrebu za osiguravanjem sistemske podrške procesima vezanim za domen rada koji se odnosi na upravljanje ljudskim potencijalima, kako u samim pravosudnim institucijama, tako i u VSTV-u BiH koji je nadležan za provođenje procesa izbora i imenovanja nosilaca pravosudnih funkcija. U tom smjeru, VSTV BiH je u periodu od 2011. do 2014. godine, uz finansijsku podršku Vlade Kraljevine Norveške, razvio sveobuhvatni sistem za upravljanje ljudskim potencijalima u pravosuđu, osiguravajući tako sistemsku podršku procesu izbora i imenovanja nosilaca pravosudnih funkcija. Sistem za upravljanje ljudskim potencijalima u pravosuđu čini čak sedam modula namijenjenih za podršku specifičnim radnim procesima, među kojima se nalazi i posebni modul namijenjen za računarsko kvalifikaciono testiranje kandidata za pozicije sudija i tužilaca. Proces izbora sudija i tužilaca je uvođenjem ovog modula u upotrebu dostigao potpuno novi nivo transparentnosti, koji bez primjene ovakvog sofisticiranog informacionog rješenja ne bi bio moguć.
Vijest je izvorno napisana na jeziku: Bosanskom